Курс

Програмиране със Scratch - ниво II

  • Начало: Очаквайте скоро
  • 1 месец
  • Подходящ за: Деца от 1 - 5 клас

Дайте на детето си възможност да надгради уменията си, като създава по-сложни игри, анимации и проекти в креативна и удобна онлайн среда.

Какво ще научиш

star Работа с променливи и запазване на данни

Ще разберем какво е променлива и как можем да я използваме, за да запазваме точки, време, живот или други данни в нашите проекти. 

star Движение, изненади и непредсказуемост

Героите вече няма да стоят на едно място! Ще ги караме да се движат с мишката, да се появяват на различни места и да правят играта непредсказуема и забавна.

star Таймери и разговори между героите

Ще добавим още интерактивност, като използваме таймер и съобщения между героите. Така ще изградим логика и последователност, които карат играта да оживее.

star Големият финал – собствена мисия с препятствия

Ще използваме всичко научено, за да създадем цялостна игра с предизвикателства, ограничено време и истинска мисия. 

Теми в курса

В първия модул ще се запознаем с понятието „променлива“ и ще разберем каква е нейната роля в създаването на игри. Ще използваме условни проверки, за да определяме кога дадено действие трябва да се случи – например кога играта приключва. Ще създадем анимации с падащи предмети, които играчът трябва да улови или избегне. Чрез сравняване на стойности ще определим резултата от действията в играта. Ще започнем работа по собствена мини игра, в която ще събираме точки и ще тестваме логиката на нашия код.

В този модул ще се потопим в създаването на игри с управление чрез мишка. Ще използваме променливи, за да съхраняваме резултата на играча и да следим неговия напредък. Ще научим как да генерираме случайни позиции на спрайтовете, което ще направи играта по-динамична и интересна. Ще добавим промяна на костюми за героите и ще създадем декор за край на играта, с който проектите ни ще изглеждат още по-завършени и професионални.

В този модул ще създадем по-сложна игра със събиране на точки, в която ще има препятствия, таймер и ясно дефинирани условия за победа и загуба. Ще програмираме герои, които скачат, избягват обекти и реагират на действията на играча. Ще използваме съобщения между спрайтовете, за да активираме различни събития, като например край на играта. Ще добавим екран за победа и загуба, с което ще придадем на проекта напълно завършен вид. Този урок ще развие уменията ни за логическо мислене и ще ни подготви за създаване на още по-интерактивни игри.

В този модул ще създадем игра с отчитане на време, която ще тества бързината и вниманието на играча. Ще добавим таймер, който ще се визуализира на екрана и ще отчита оставащото време за изпълнение на задачата. Ще създадем собствен фон, който ще служи като игрално поле, и ще добавим външни елементи, които ще бъдат цветови препятствия, изискващи бързи реакции. Ще използваме съобщения, за да сигнализираме края на играта, когато времето изтече или играчът постигне целта. Този урок ще ни помогне да развием умения за създаване на динамични и визуално привлекателни игри с времеви ограничения.

Курсът ще развие

Умения за планиране

Логическо мислене

Дигитална креативност

Самостоятелна работа

Преподаватели

За кого е подходящ

star Ученици от 1. до 5. клас с начални умения в Scratch

Курсът е подходящ за деца, които вече са се запознали с основните функции на платформата и желаят да задълбочат познанията си чрез по-сложни проекти.

star Деца с интерес към програмирането и технологиите

Обучението е насочено към ученици, които проявяват интерес към създаването на игри, интерактивни сцени и логически предизвикателства.

star Ученици, които искат да надградят училищните си знания

Курсът отлично допълва обучението по компютърно моделиране и развива увереността при работа със Scratch в училищна среда.

star Креативни деца с желание да създават собствени проекти

Програмата предоставя възможност на учениците да реализират свои идеи чрез визуално програмиране и да развиват логическо мислене, креативност и технически умения.

Често задавани въпроси

Scratch е безплатна платформа за визуално програмиране, разработена от Масачузетския технологичен институт (MIT), която позволява на децата да създават интерактивни истории, анимации и игри чрез подреждане на цветни блокчета с код. Scratch е част от учебната програма по компютърно моделиране. 

Scratch развива креативността, като дава свобода за създаване на герои и истории. Помага на децата да мислят логически и да решават проблеми, насърчава сътрудничество чрез споделяне на проекти и полага стабилни основи в програмирането.

Курсът Scratch ниво II е създаден, за да надгради основните знания на децата по визуално програмиране и да ги въведе в създаването на по-сложни и интерактивни проекти. В рамките на курса учениците ще научат какво представляват променливите и как да ги използват за съхраняване на точки, време и други данни в игрите. Ще създават игри с управление чрез мишка, ще работят с таймери и условни конструкции, за да добавят логика и предизвикателства в своите проекти. Ще използват съобщения между спрайтовете за координация на действията и създаване на по-динамични анимации.

Курсът ще се провежда веднъж седмично с продължителност 1 час и 30 минути (2 учебни часа). Обучението е в изцяло онлайн форма и ще се осъществява през онлайн платформата на Advance Academy, което позволява на децата да участват удобно от дома си. Всички занятия са водени на живо от преподавател, с възможност за задаване на въпроси и активно участие в реално време.

За да запишете детето си, натиснете бутона „ЗАПАЗИ МЯСТО“ на страницата на курса и попълнете формата с вашите данни. След това ще се свържем с вас за потвърждение и подробности. Ако имате въпроси, винаги можете да ни се обадите.

Сертификати

Advance Academy е лицензиран учебен център и може да издава сертификат за преминато обучение на всички курсисти, завършили успешно курса или програмата на обучение. Всяко дете ще получи дигитален сертификат по образец на Advance Academy. 

Сертификат

Мнението ви за нас

Ivelina Dimitrova Geneva

Ivelina Dimitrova Geneva

Харесва ми че лекциите са добре структурирани, последователни. Припомням си стари неща от университета, но и навлизам в ново разбиране и ориентиране към днешна дата. Имам нужда да обогатя знанията си и със сигурност наученото тук би ми помогнало в новите идеи като база за избор и прилагане на маркетингови стратегии. Благодаря!
Mariya Chobanova

Mariya Chobanova

google
Курсът мина много добре, преподавателите обясняваха разбираемо и винаги оставяха време за допълнителни въпроси. Административната организация също беше на ниво, а платформата, на която се води курса работи безупречно. Дори вече харесах още един курс, който бих изкарала. Благодаря!
Georgi Zhelev

Georgi Zhelev

google
В момента съм част от курса "Уеб програмиране за ученици - ниво 1" и засега съм изключително доволен! Също така съм бил и на предишни курсове и мога да кажа, че преподаването е невероятно забавно и образователно и се научават много неща оттам!
Цветан Христев

Цветан Христев

Изключително съм доволен от AdvanceAcademy, като за начало. Доста полезен материал и екип от хора. Бих се записал и за подобен курс по Дигитален Маркетинг или Програмиране! 🙂

Запишете се сега

Остават ограничен брой места. Запиши се и запази своето място за курса Програмиране със Scratch - ниво II.

Записването не е свързано с плащане и можеш да откажеш свето участие по всяко време.

0 лв.

Няма да бъдете таксувани при натискането на бутона.

Благодарим Ви

за записването, ние ще се свържем с Вас на посочения имейл. Можете да се върнете обратно на страницата.

Можем да ти напомняме във Viber за началото на курс, дати за изпити, или друга важна информация. Кликни на линка и се включи в канала ни.