Програмиране със Scratch - ниво II
- Начало: Очаквайте скоро
- 1 месец
- Подходящ за: Деца от 1 - 5 клас
Дайте на детето си възможност да надгради уменията си, като създава по-сложни игри, анимации и проекти в креативна и удобна онлайн среда.
Какво ще научиш
Работа с променливи и запазване на данни
Ще разберем какво е променлива и как можем да я използваме, за да запазваме точки, време, живот или други данни в нашите проекти.
Движение, изненади и непредсказуемост
Героите вече няма да стоят на едно място! Ще ги караме да се движат с мишката, да се появяват на различни места и да правят играта непредсказуема и забавна.
Таймери и разговори между героите
Ще добавим още интерактивност, като използваме таймер и съобщения между героите. Така ще изградим логика и последователност, които карат играта да оживее.
Големият финал – собствена мисия с препятствия
Ще използваме всичко научено, за да създадем цялостна игра с предизвикателства, ограничено време и истинска мисия.
Теми в курса
В първия модул ще се запознаем с понятието „променлива“ и ще разберем каква е нейната роля в създаването на игри. Ще използваме условни проверки, за да определяме кога дадено действие трябва да се случи – например кога играта приключва. Ще създадем анимации с падащи предмети, които играчът трябва да улови или избегне. Чрез сравняване на стойности ще определим резултата от действията в играта. Ще започнем работа по собствена мини игра, в която ще събираме точки и ще тестваме логиката на нашия код.
В този модул ще се потопим в създаването на игри с управление чрез мишка. Ще използваме променливи, за да съхраняваме резултата на играча и да следим неговия напредък. Ще научим как да генерираме случайни позиции на спрайтовете, което ще направи играта по-динамична и интересна. Ще добавим промяна на костюми за героите и ще създадем декор за край на играта, с който проектите ни ще изглеждат още по-завършени и професионални.
В този модул ще създадем по-сложна игра със събиране на точки, в която ще има препятствия, таймер и ясно дефинирани условия за победа и загуба. Ще програмираме герои, които скачат, избягват обекти и реагират на действията на играча. Ще използваме съобщения между спрайтовете, за да активираме различни събития, като например край на играта. Ще добавим екран за победа и загуба, с което ще придадем на проекта напълно завършен вид. Този урок ще развие уменията ни за логическо мислене и ще ни подготви за създаване на още по-интерактивни игри.
В този модул ще създадем игра с отчитане на време, която ще тества бързината и вниманието на играча. Ще добавим таймер, който ще се визуализира на екрана и ще отчита оставащото време за изпълнение на задачата. Ще създадем собствен фон, който ще служи като игрално поле, и ще добавим външни елементи, които ще бъдат цветови препятствия, изискващи бързи реакции. Ще използваме съобщения, за да сигнализираме края на играта, когато времето изтече или играчът постигне целта. Този урок ще ни помогне да развием умения за създаване на динамични и визуално привлекателни игри с времеви ограничения.
Преподаватели

Рая
Junior Python Developer
Рая Петкова е от град Хасково и се занимава интензивно с изучаването на английски език, математика и информационни технологии. Има опит с програмирането на Python и JavaScript, като създава уеб приложения с тези езици и много други технологии. Участва в олимпиади по математика и ИТ състезания, а също така е доброволец в различни програми, които се фокусират върху развитието на участниците в тях. Обича да споделя знанията си и да вдъхновява други хора да навлязат в света на програмирането.
За кого е подходящ
Ученици от 1. до 5. клас с начални умения в Scratch
Курсът е подходящ за деца, които вече са се запознали с основните функции на платформата и желаят да задълбочат познанията си чрез по-сложни проекти.
Деца с интерес към програмирането и технологиите
Обучението е насочено към ученици, които проявяват интерес към създаването на игри, интерактивни сцени и логически предизвикателства.
Ученици, които искат да надградят училищните си знания
Курсът отлично допълва обучението по компютърно моделиране и развива увереността при работа със Scratch в училищна среда.
Креативни деца с желание да създават собствени проекти
Програмата предоставя възможност на учениците да реализират свои идеи чрез визуално програмиране и да развиват логическо мислене, креативност и технически умения.
Често задавани въпроси
Scratch е безплатна платформа за визуално програмиране, разработена от Масачузетския технологичен институт (MIT), която позволява на децата да създават интерактивни истории, анимации и игри чрез подреждане на цветни блокчета с код. Scratch е част от учебната програма по компютърно моделиране.
Scratch развива креативността, като дава свобода за създаване на герои и истории. Помага на децата да мислят логически и да решават проблеми, насърчава сътрудничество чрез споделяне на проекти и полага стабилни основи в програмирането.
Курсът Scratch ниво II е създаден, за да надгради основните знания на децата по визуално програмиране и да ги въведе в създаването на по-сложни и интерактивни проекти. В рамките на курса учениците ще научат какво представляват променливите и как да ги използват за съхраняване на точки, време и други данни в игрите. Ще създават игри с управление чрез мишка, ще работят с таймери и условни конструкции, за да добавят логика и предизвикателства в своите проекти. Ще използват съобщения между спрайтовете за координация на действията и създаване на по-динамични анимации.
Курсът ще се провежда веднъж седмично с продължителност 1 час и 30 минути (2 учебни часа). Обучението е в изцяло онлайн форма и ще се осъществява през онлайн платформата на Advance Academy, което позволява на децата да участват удобно от дома си. Всички занятия са водени на живо от преподавател, с възможност за задаване на въпроси и активно участие в реално време.
За да запишете детето си, натиснете бутона „ЗАПАЗИ МЯСТО“ на страницата на курса и попълнете формата с вашите данни. След това ще се свържем с вас за потвърждение и подробности. Ако имате въпроси, винаги можете да ни се обадите.
Сертификати
Advance Academy е лицензиран учебен център и може да издава сертификат за преминато обучение на всички курсисти, завършили успешно курса или програмата на обучение. Всяко дете ще получи дигитален сертификат по образец на Advance Academy.
