Компютърна грамотност и програмиране със Scratch за деца
- Начало: 07 юли
- 1 месец
- Подходящ за: Деца от 1 - 4 клас
Лято, изпълнено с игри, код и креативност! Запиши детето си в курс по компютърна грамотност и програмиране и го въведи в света на технологиите по най-интересния начин!
Какво ще научиш
Програмиране със Scratch
Ще се потопим в света на програмирането със Scratch – визуален език, в който кодът се пише с помощта на цветни блокчета. Ще открием колко лесно и забавно е да създаваме герои, анимации и игри, докато учим основни програмни концепции като събития, последователност и логика.
Основи на програмирането
Ще направим първи стъпки в света на програмирането, като се запознаем с блоковото програмиране чрез платформата Scratch. Ще научим как героите в игрите „мислят“ и реагират, ще използваме условия, цикли и събития, за да създаваме интерактивни проекти, игри и анимации.
Работа със спрайтове
Ще се научим как да добавяме и управляваме спрайтове в Scratch. Спрайтовете са графични обекти, които могат да се анимират и програмират да изпълняват различни действия.
Създаване на собствени игри
Ще развием умения да мислим логически, да решаваме проблеми и да превръщаме идеите си в работещи проекти, докато се забавляваме.
Теми в курса
През първата седмица на нашия летен курс за деца "Компютърна грамотност и програмиране със Scratch" ще положим основите на компютърната грамотност, като разгледаме основните компоненти на компютъра, като монитор, мишка, клавиатура и процесор. Ще научим как да използваме компютъра по безопасен начин и ще проведем практически упражнения за работа с мишка и клавиатура, които ще включват кликване, плъзгане и въвеждане на текст. Освен това, ще се запознаем с платформа Scratch, която е предназначена за създаване на интерактивни истории, игри и анимации, и ще създадем първите си проекти. Ще разгледаме какво е спрайт, какво са програмни блокове и какви категории има в платформата на Scratch.
През втората седмица на курса ще направим първите си стъпки в програмирането в Scratch. Ще изучим координатната система и ще създадем анимация с движение, добавяйки фон, нови герои и звук. Наученото ще приложим в проекта „Котето гони топка“.
След това ще се запознаем с управлението на събития и взаимодействието с клавиатурата и мишката. Ще завършим със създаването на интерактивна игра „Хвани звездата“, където герой се движи и събира обекти, като така практикуваме наученото и развиваме програмистките си умения.
През третата седмица от нашия курс ще се фокусираме върху развитието на умения за логическо мислене и използването на условни изрази в Scratch. Ще изучим как да програмираме действия, базирани на условия, което е ключово за създаването на интерактивни и динамични проекти. Ще научим как да проверяваме за допир между два обекта и ще приложим тези знания в създаването на игра "Избягай от врага", където героят трябва да управлява движенията си, за да избегне пречки. След това ще преминем към изучаването на променливите, които позволяват съхраняването и използването на информация през целия живот на програмата, като например брояч на точки или време.
През последната седмица на курс ще използваме и разширим нашите знания за циклите и ще приложим всички усвоени умения в създаването на завършен финален проект. Тази седмица е посветена на практическото приложение на наученото и развитието на творчески подходи при решаване на проблеми. Ще започнем с подробен преглед на циклите (повторенията) в Scratch, които са критични за създаването на повтарящи се действия в програмите. Ще изучим как да използваме циклите за движение, добавяне на ефекти и звук в нашите проекти. На финала на курса, учениците ще получат възможността да разработят своя собствена Scratch игра, използвайки придобитите знания и техники.
Преподаватели

Биляна Кралчева
Web Developer
Биляна е възпитаничка на Математическа гимназия "Д-р Петър Берон" и се занимава с информатика от малка. Участвала е в множество състезания и олимпиади, което е засилило интереса ѝ към различните технологии и методи в програмирането. Като преподавател в Адванс Академи, тя цели да вдъхнови повече хора да развиват уменията си в тази сфера.

Аделина Янкова
IT преподавател
Аделина Янкова учи индустриален бизнес в Икономически университет - Варна. Обича да програмира, да работи с деца, както и да се занимава с графичен дизайн.

Адрияна Митева
Co-founder & CEO Advance Academy
Адрияна Митева е изпълнителен директор на Advance Academy. С магистърска степен по Корпоративен маркетинг и по Управление на човешките ресурси. Консултант по Европейски проекти на редица компании. В Advance Academy отговаря за административните дейности и развитие на учебните програми.
За кого е подходящ
Деца от 1. до 4. клас
Курсът е създаден специално за деца в начална училищна възраст. Не са нужни никакви предварителни умения – само любопитство и желание за учене!
Деца, които обичат игри и искат да създадат свои собствени
Ако детето ти обича компютърни игри, тук ще научи как самó да създава игрови светове, герои и предизвикателства, използвайки Scratch.
Креативни деца, които обичат да рисуват, създават и моделират
Работата със Scratch им дава възможност да превърнат идеите си в реални модели – от анимирани герои до цялости игри. Като училищен предмет, компютърното моделиране има ключова роля в образованието.
Деца, които обичат да редят пъзели и да се справят с предизвикателства
Курсът стимулира мисленето чрез логически игри, задачи и кодиране. Програмирането учи децата как да планират, анализират и намират креативни решения по забавен и достъпен начин.
Често задавани въпроси
Scratch е визуална програмна платформа, разработена от Масачузетски технологичен институт MIT. Тя е създадена с цел да помогне основно на деца да научат основите на програмирането чрез лесен за използване и интуитивен интерфейс, където кодирането се извършва чрез "теглене и пускане" на графични блокове. В България е част от учебната дисциплина “Компютърно моделиране”.
Компютърното моделиране с използването на Scratch е увлекателен начин за обучение на ученици в основите на програмирането и моделирането на компютърни процеси и системи чрез визуален програмен език.
В днешния технологичен свят, цифровата грамотност е също толкова важна, колкото и традиционната грамотност. Scratch предоставя на децата първите стъпки в технологиите, като ги учи на основни понятия и умения в програмирането. Също така програмирането с Scratch помага на децата да развият стратегическо мислене и умения за решаване на проблеми, като ги кара да мислят логично и последователно.
Учебната програма на летния курс е специално разработена, за да въведе децата в света на програмирането по начин, който е забавен, интерактивен и образователен. Програмата обхваща различни аспекти, които стимулират както техническите, така и креативните умения на учениците. Децата ще се запознаят с интерфейса на платформата, ще се научат да боравят с различните блокове код, ще работят със спрайтове и ще използват различни техники на програмиране
Курсът включва 8 модула и се провежда два пъти седмично по 2 учебни часа в залите на Advance Academy.
Сертификати
Advance Academy е лицензиран учебен център и може да издава сертификат за преминато обучение на всички курсисти, завършили успешно курса или програмата на обучение. Всяко дете ще получи дигитален сертификат по образец на Advance Academy.
